There was an error in this gadget

Saturday, 11 February 2017

ALFATIHAH....KEHILANGAN ANGGOTA KELUARGA

Assalamualaikum(wbt)

Pada 6 febuari 2017,aku telah kehilangan seorang lagi ahli keluarga terdekat.Alfatihah buat Arwah bapa saudara terdekat aku,iaitu Zaki Bin Hussin..adik abah,anak ke 6 dari 7 beradik.
Tahun lepas aku ade buat satu entry mengenai sepupu aku yang telah pergi menghadap ilahi...bole baca kat sini


http://azzasuhana.blogspot.my/2015/05/al-fatihahizzat-muzakkir.html 

untuk pengetahuan korang,cousin aku yang meninggal pada tahun 2015 tu adalah anak sulong arwah bapa sudara aku yang baru meninggal ni..so kami agak terkejut dan masih dalam keadaan berduka dengan apa yang terjadi.Tapi apakan daya,ketentuan Allah (swt).Ibu saudara aku sedang diuji dengan ujian yang hebat.Kehilangan insan tersayang berturut-turut.

pada hari kematian arwah,aku datang kerja macam biasa,Sekarang aku bertugas di kl sentral. Ma aku ade kol bagitau bapa saudara aku sedang nazak.Sebelum ni aku sempat jenguk bapa saudara aku di hospital perdana kota bharu,waktu tu arwah masih lg boleh bergurau,ketawa macam biasa..Ya Allah betapa aku teringat kembali senyuman dia.setengah jam selepas ma kol,sepupu sebelah rumah kol aku dan bagitau aku waktu tu pakcik dah takde.Aku terdiam and terkejut,aku terus nangis.Aku kol husband and akak,inform dorang and after settle everything..ade sikit masalah tapi alhamdulilah Allah permudahkan urusan kteorang..kteorang terus gerak balik kelantan.

Arwah sangat dekat dihati aku,thats why aku agak sedih.Terasa arwah masih ada dan aku cuba tahan perasaan sedih aku bila segala memori arwah masih berlegar-legar dalam kotak fikiran aku.Arwah selalu jenguk abah aku,which is abang dia..dia la yang selalu datang jenguk abah sebab abah sakit kencing manis sampai berbulan tak boleh jalan..waktu aku kawen,arwah lah yang ada sebelah imam,kira duit hantaran..saksi akad nikah aku,ganti abah makan kat meja beradap sebab abah busy ngan tetamu.

pastinya raya nanti kelibat pakcik lah paling kami rindui...sebab pakcik selalunya ada...kata-kata nasihat pakcik tak pernah saya lupa sampai bila.


alfatihah.......








p/s:

for those who donts really dont understand what i've been through,please i begging stop being childish..ini bukan urusan suka suki.(you know who u are-if u read this)

No comments:

Post a Comment