There was an error in this gadget

Saturday, 21 January 2017

DAH BERISI?

Assalamualaikum(wbt)

alhamdullilah,bulan jun 2017 nanti tepatlah dua tahun aku menjalani hidup sebagai seorang isteri.Alhamdullilah sekali lagi kerana Allah(swt)mengurniakan seorang suami yang bertanggungjawab dan penyayang..

since aku dah nak masuk dua tahun berkhawin,dan belum lagi mempunyai cahaya mata,pasti sekali soalan-soalan mengenai "anak" akan dipersoal terutama bila berkumpul bersama sanak saudara..
soalan yang banyak diaju untuk aku setakat ini...

"dah mengandung ke? awal-awal dulu
"belum preg lagi ke? setengah taun kawen
"bila nak berisi ni? setahun kawen
"eh,belum mengandung lagi ke?ank jenab yang kawen skali ngan ko tu dah bersalin" sekarang

malah ade jugak yang berteka jawab sendiri sesama mereka

"bini dia problem tu,besar sangat badan dia"
"eh laki dia tu...xhebat kot"

Aku kadang kadang penat jugak melayan soalan orang,malahan aku tak suka sangat nak berkumpul dengan kaum kerabat sebab aku bencikan soalan yang sama..alhamdulilah ade juga dari mereka yang amat memahami keadaaan aku dan memberi sokongan penuh kerana mereka juga berhadapan masalah sama..dengan keadaan "penyakit" aku ni...which is anxiety,ada masa aku jadi serabut and mengamuk dengan soalan macam tu,Aku tak akan mengamuk depan orang cuma bila aku balik aku jadi moody and asyik ingt je ape kate-kate orang..

tak ade pasangan pun kat atas dunia ni yang berkhawin tanpa ade niat nak ade zuriat,sebab tu kahwin ni salah satu cara nak mengembangkan zuriat...kadang bila soalan macam ni diajukan,jawapan aku.

"belum ada rezeki lagi makcik,doakan saya"
"insyallah adalah tu rezeki saya lambat sikit kot"
"blum lagi la cik..

dan ade satu saaat tu aku cuma senyum dan geleng.
malah aku masih ingat ade satu kakak tu..in our neighbourhood..almost everyday dia akan tanya aku..bila aku balik kerja trserempak dia akan tanya soalan yang sama..aku bosan sgt..dia ingat buat semalam harini dah siap agaknya

paling best bila orang kawen awal dari kau dah pregnant,sampaikan mak bapak aku nak kne menjawab...

DEAR PAKCIK,MAKCIK OR KAKAK...

saya pon nak sangat kehadiran cahaya mata sebagai penyeri hidup and tanda cinta  pada suami,setiap bulan saya beli pregnancy test even cuma lewat 2@3 hari period saya,saya berharap dan setiasa berdoa semoga Allah kurniakan saya zuriat walaupun lambat.Sebab saya percaya dan yakin...

thanks,
as

No comments:

Post a Comment