Friday, 12 April 2013

syiling

Assalamualaikum(wbt)

berapa ramai antara kite yang tahu menhargai duit syiling...mungkin ade tp rasenya xramai..betul tak?
mungkin duit syiling kurang nilai berbanding duit kertas....pasal duit syiling,biasalah kan...10 sen,20 sen 50 sen...manakala..duit kertas lak singgit,5 hinggit,10 hingget...so mcm..ahhh,,duit syiling je pun..apalah sgt...!hah,cm gitu lah lebih kurang die...

dulu,aku sendiri pon mcm endah tak endah jugak dekat duit syiling...pasal?kalau aku kuar bli barang ke hape ke..memang tak akan la aku angkut syiling tu..so kekadang bersepah kat lantaI...CIS,KEJAM SGT...!
pastu sometimes kalau kuar mkn..pas byr pe sume..dpt duit syiling...aku akan ambik duit kertas jer..syiling aku suh MR.J ambik...pasal xmau wallet aku berat..sangatlah poyo nak mampus aku time tu...over sgt cik tijah ni kannnnnm??????kalah diva...

tp pada suatu ptg nan nyaman.....kringggg..kringg...kring...tepon aku bunyik..kelasss sgt ringtone die...!nokia 3310 wei..jgn cube nak hina...!MR.J called aku..die cakap baru balik dr bank...g tukar syiling pasal banyak sangat syiling dalam tabung die..dah tak boleh nak masukkan dah... 

MR.J:abg baru balik bank ni,tukar duit syiling...tabung tu dah penuhla..
AKU:oooo..yeke..dpt bape puloh hangget..(ngan suara yang tak brape berminat)
MR.J:okla..dapat RM 510.00
AKU:(mate aku terbeliak)hah.....asal banyak sgt....(nada xpuas hati-jeles yang amat sgt)

lepas dari kejadian tu...aku rase betul-betul tercabar....ni tak boleh jadi ni..kena sahut cabaran ni....malu caMNi....!

berikutan dari kejadian terbabit(macam bace berita ade gak).......aku pon..ape lagi..mintak Mr.J belikan tabung..i tak kire...nak jgk..i nak kalahkan u...



ni yg Mr.J belikan..tabung tu tinggi tp slim jer...skang aku ade habit baru..aku pantang tgk syiling....asyik nak masukkan je dlm tabung..kalau sehari tak bank in (ceh,ayattt)tak sah...smpi aku sanggup turun bawah pecahkan duit semata2 nak dapatkan syiling..ha...


~AS~

No comments:

Post a Comment