There was an error in this gadget

Monday, 24 December 2012

pengalaman dgr suara kak pon mengilai....(real)

Assalamualaikum....wbt

hari ni mcm seram sikit...kenapa?td tgk citer han......tu......(sape suh tgk?)aku ni memang cmni..kalau ade citer seram..aku la org pertama yg beria-ria nak tgk..then aku jgk la org pertama yg beria-ria menjerit mcm kene pukul....aku lupe plak ape tajuk citer tu..tp citer hantu siam....memang kaw2 seram lah...
bila dngar je musik seram......atau mendebarkan..tu tandenya hantu nak kuar...laju je aku tutup mate aku...!

tp bkn cerita hantu siam yg aku nak story....tetibe bila aku tgk citer tu...terimbau balik kisah seram aku pernah alami....harap2 itu kali terakhir..."dan xingin lagi aku..mengenang kisah lalu...."(ikot nada lagu tragedi oktober..)dan aku harap cerita ni...xkan membuat korang takot ke tandas...atau takot nak pergi minum air kat dapur....

tahun:2010
pukul:sekitar 12.00 tgh malam

di suatu tgh malam yg hening......tgh malam tu xde bunyik cengkerik atau burung hantu yg duk bernyanyi kat atas pokok doriyan blakang umah..maybe hewan2 tu sume dah tido...letih agaknya buat konsert malam semalam...

mase tu..aku n abg aku(apit-aku pggl die apit)tgh tinguk tb kat ruang tamu ghumah....mcm biasela..abg aku selalu tidur ruang tamu sambil tgk citer...n malam tu..mak and adik aku dah belayar(tido)..maka tinggalah aku and abg aku jer tinguk citer csi miami...mase tu die baring kat ats tilam..aku plak baring kat ats sopa...sambil pengang nset nokia 3310 aku....tgh msj ngan hencik jantung hati...(awal2 kenal ngan mr .j)...

pastuh..da hbs citer tu..abg aku pon ckp...

"ko xnak tido lagi ke"(ayat nak halau aku masuk tido)
"nak tido lah ni" sambil berjalan menuju ke kamar tidurku..dekat je ngan ruang tamu tuh...
so abg aku pon tutup lampu sbb die nak tido..die xmau silau2...then aku plak masuk bilik terus bergayut kat atap rumah...ehhh...silap..bergayut kat teponlah...pas 5 minit..aku pon mintak izin untuk tidur..memandangkan waktu pon dah makin mencemburui kami..ceh!aku pon baringkan badan aku...baru je nak pejam mata..tetibe...

heeeeeeeeeeheheheheheh..hahahahhhhhhhaaaaaaaaaaaa...(panjang and sgt seram bunyik die sumpah xtipu..)

aku terdiam.........aku ingt mungkin aku salah dengar....pastu suara tu kedengaran lagi...aku bgn...memang aku rase seram sgt...suara tu lain dr yg lain...xmacam suara hantu yang aku pernah duk dgr dalam citer hantu kat cd tuh..lain sesangat....aku terus bukak pintu bilik..meluru kat abg aku...

"pit....ko dgr tak tu" time tu aku dah pucat giler dah...rase nak terkencing tp aku tahan
"dengar ape pulak" jawab apit slamber...
"tu..ade suara org duk mengilai" aku bgtau die....
a'xde..xde..dah aku nak tido nihh" jawab apit...mustahilah kalau si apit xdgr..kuat kot!

aku pon curi2 masuk bilik mak aku and tido ngan dorang..(time tu abah aku xde..keje malam)

keesokan pagi....

pas abah balik dr keje..kteorg tgh makan nasi ni..aku pon citer kat abah aku...

"abah...semalam kan..blalalalalalablablabalablablablabla.............(250 patah perkataan)
 "alah...bunyik burung hantu je tu...." abah jawab..aku memang xpuas hati...
"xmungkin........!org dengar lah...huhuhuhahahahaa...." aku citer ngan mmuke paling serius...
tetibe abg aku menyampuk.....

"betullah bah....org pon dgr jgk....."

cis semalam xmengaku!!

cerita tu xterkubur kat situ je..lantas kami mendapat pandangan org yg pakar...
dan aku dah tau suara tu dr mane......harap2 die xganggu kami lagi!

seram pulak aku pagi2 nih.....



No comments:

Post a Comment