Sunday, 9 December 2012

karma and bla..bla..bla....


Assalamualaikum.....wbt

baru ade mase nak updated blog...biasenya slalu sibuk dgn keje dan sebuk melukis peta kat bantal busuk aku...tah peta mane dah aku lukis kat bantal tu..rase-rasenya kalau mengikut perkiraan aku..dah nak sampai ke kota london..london pon london lah...ade mak kesah!

hari sabtu aku cuti..so daripada sambung peta kat bantal tu...ade lebih baik aku menghirup udara segar di luar..nak jgk  melihat keindahan alam ciptaan tuhan... betul tak....?mule-mulenye decide nak pg bermandi manda kat ulu yam..tp tak tercapai sbb kwn-kwn lain masing-masing ade hal...tak kan nk pergi berdua jer(wif mr j)..bkn namenya berkelah kalau dah berdua...so..impian tu cuma sekadar impian...mr.j bwk g jln klcc..sambil tgk wyg...

tp memang crowded giler khinzir lah hari tu....ape-ape pon smpat jgk tinguk wayang..citer dracula..ntah pape jer citer tu..next!...

goyang2....

shomellll..cm real

ade jer yg interprame

sempat snap pic..tp sb  org ramai and aku rase sgt tak selesa..aku pon blah dr situ....

ok..sebenarnya aku bkn nak citer sal cuti aku!tp dah tercerita pown...saje je nak gedik...boleh kan...
tujuan utama..aku just nak share some story pasal karma..karma ok,not kurma...what goes around comes around!ok x bahasa inggeris tahap phd aku tu...ala kalo xpaham korg buat2 phm je..settle...hehehe

kirenya mcm ko buat kat org nanti ko dpat balasannye...lebih kurang cmtu lah...
even aku sendiri penah buat org..then aku dpt balsan yg lagi teruk dr ape yg aku pnah buat kat org...
iskk..jahat jgk aku nih..ok mase kecik-kecik penah la buat...bile dah besar xmo buat lg....da insap!

cerita satu......
selalu terjadi,xkire laki or pempuan..aku pon penah..korang pon mesti cakap pernah kene...



lepas tu...


cerita dua.....

pernah terjadi kat aku..jugak!!(asyik jadi kat aku jer..)kauorang aku xpasti..tp kes buli dan dibuli kat temaot keje adalah kebiasaan....

saje nak pedajal!

tibe-tibe

nah!!sekali bakal menantu bos

cerita 3
mungkin pernah terjadi pada kucing-kucing di luar sane...



then

rasekan!
so,bg aku..jgnlah buat jahat atau kenekan org sbb lambat laun akan dapat balasanye jgk...and pade sape yg dok ckp..

"ala,aku selalu buat naya kat org..xjadi pape pn!"

ye,mungkin masih belum jadi pape..tp ALLAH(SWT) itu Maha Adil...lambat laun akan dapat jgk balsan atas ape yg dah kite buat...kalau x kat dunia mungkin di akhirat nanti...

same2 lah kite beringat-ingat..hidup kat dunia..kite tak slalunya di atas..kadang2 kite kite tersungkur ke bawah jgk....even.layang-layang pun xkan selalunye bebas kat ats bila korg dah naikkan..bile angin xde layang2 tu jatuh jgk ke tanah...

----------------------------------------------------------------------------------------------

semalam sempat pergi giant..tgk2 chef riz tgh buat demo masakan prego tu..alah..prego semudah 1,2,3 tu..
tp sebenarnya xde lah semudah 1,2,3...kalau semudah 1,2,3..sebut jer 1,2,3..jeng..dah ade spegheti bolognese depan mate.... terus aku beli prego...4 lori..aku beli ngan lori2 sekali...dua kali pon boleh..!
aku pon sempat tgk die masak..tp sbb ramai makcik2 tgh pulun nak tgk..so aku blahkan diri ke tepi...(merajuk)..........cari2 mr.j tp xdek..rupenye2 die dah ade kat depan..aihhhhh!kalah aku pulak die ni...
depan dah depan..kalau balik xbleh masak tuk aku...siap ko!hehe...mcm terbalik je...kdg-kdg aku konpius..sape balak sape yang awek...(mengong)...xkisah lah...

1,2,3.......




and lastly.......(huh ade lagi...)

nak wish thanks for mr.j for the awsome and super duper cute hadiah u gave me...
love it damn much....diam x diam..bising x bising dah 2 taon kite kenal....







1 comment:

  1. hehe...karma. teringat pengetua sekolah kita cakap dulu...

    "benda paling best kenakan orang, benda paling tak best bila orang kenakan kita balik." Kan? hehe :P

    ReplyDelete