Tuesday, 20 November 2012

went to kampong mak kt thailand....

Assalamualaikum (wbt).

sekali lg ye..dua entri dlm sehari(sah  dah gila berblogging)..xpe..xberdosa...lgpun tgn ni xmau benti mengetuk ye....
so aku biarkan je tgn ni menaip...manakala mata aku lak dah terpejam...memproses taik2 mata...
yerkk..xsenonoh sungguh anak dara sorg nih....

hari tu kan balik kmpong...ya allah..bnyak betol yg berubah kat kmpong tu....kat umah pon same...
cik grey ngan white pon da besar(anak kucing adik aku)..tp sayangnye aku ade gmbar si grey jer..sbb aku suke grey...die ni jinak...(aku ckp jinak cam merujuk kepada sekor singa ataupon rimau..tetibe)

suke tgk tv..




dah hbskan kdit aku..bt dek jer!!

ngantuknye....  
grey ngan white...kucing kesayangan arwah nenek..dua2 ekor ni slalu temankan arwah nenek....

hari tu aku pergi kat kb..kota bharu..siyesli..kb pon da bnyak berubah..aduh cm da lame sgt tinggalkan klntan nih..poyo jer...bkn ape..aku bila blik..jrg sgt kuar rumah..yelah...anak solehah la katekan...!
ade skli tu aku sesat...malu jer sesat kat negeri sendiri..nak tnye memang xlah kan...xpasal2 kene gelak...
tp hari tu aku pg buat pas lawatan sempadan kat wisma imigresen..aku xpnah plak bt pas sempadan kat sane...biasenya aku bt kt rantau pnjang jer...

aku dpt nom ni


 memangla nom time tu 1071...aku punye turn 1076..aku ingtkan dpt ler awl sbb kazen ku tgh menunggu kat bwh...rupenye..1071 tu hanye palsu smata2..mau dua jam gua menunggu nak siapkan bnde alah tu....

hasilnye...

ni lah hasilnye....

ok sile abaikan muke aku yg bulat cm tembikai tu..harap maklum!!kertas mcm ni ni ambik mase kat dua jam tuk disiapkan...sukenye!!

bile bnde ni siap..maka bermulalah perjalanan ku ke london..hahahahah...thailand jer pon....!!

siksa sungguh nak masuk negara org...nak cop sane..cop sini....

kat sempadan golok...sinila kene cop
ade ke patot mase aku nak cop kat sini die g ckp thai ngan aku..adekah patot..!
aku dah....hah?hah?ape..aku xphm sepatah pon....manakah ibuku time tu...!!aku da la takot..ye la kan..seram jgk dibuatnye..kang bawak kuar pistol ke hape ke...sbb?aku xpandai ckp siam....

gambar budak comot!akak aku...yg malu2 kat balakng tu ibu aku...


jln xjauh mane pon...jmpe org jual mkn kat tepi jln...terus aku mtk ma aku blikan..ma blanjer..ka kmpong ma..so ma kene blanjer
nampak best sungguh abang tu..siap bersila lg....xdela penat abg ni nak berdiri jer..bijak2...t aku nak buat cmni lah..nak jual nasi lemak..round kampong...

xsampai 5 minit...sepupu aku dtg jempot...nak ambik teksi ataupon bas..mcm jauh bebenor..mau hbs duit byr tambang jer( ceh minah ni..bajet sunggoh dikau..)kene bajet sikit....membazirkan amalan syaitan...

otw kerumah atok...

gambar ni aku snap kat dlm kete sepupu aku..nak kuar takot..xtau kenapa..nak balik punye la liat..apekan daya..nenek aku kat thai tgh sakit..xkan aku nak pntgkan diri...tp..bila jer aku ingt aku tgh berada kat thailand ni..aku jd cm agak...emm..agak takot la..pasal asyik dgr brite pasal..tembak..bom...bom..tembak...

tp ape yg buat aku heran dr dulu lg..kenapa penunggang moto kat sane pakai helmet...wlupon nak g jauh2 tetap xpakai helmet..aku terpikir..xkene saman ker...mak aku ckp..polis pon xsempat nak saman..ade bnyak lg hal dorg nak jaga...aih!helmet kan tok keselamatan....

kalau kat sini..300!

balik sane xsmpat nak amek gambar bnyak2 sbb pg satu mlm jer...kan time tu nenek kat klntan baru jer meninggal..bnyak lg nak diuruskan..so kirenya mase aku terhad sgt...aku nak amek gmbar nenek aku yg kat thai tu..tp die skang..cm amnesia..die ingt2 lupe..yg buat aku nak tergelak..first aku smpi umah nenek..die tgh mkn nasi....dah siap die mkn...die g bsuh tgn...pastu die duduk kt ruang tamu...sepupu aku masuk..pastu tnye nenek...nek dah mkn?pastu nenek jwb,belom lagi...xde selera...!...bkn td nenek dah mkn ke..aku cm dh bingung...mak ckp..die memang cmtu skrang.so aku lyn jelah...bile aku nak ambik gmbar die..die ckp...jgn ambik gmbar..die malu..pastu die majuk..ololo..so aku xbole nak ambik...t kang ngs..aku lak susah...

pastu time aku ngah lepak2 kat anjung rumah tu...tetibe aku terlihat encik ex-b yg kahwin hr tu...dh ade nak..hopefully die epy..comel anak die...tibe2 jer aty ni sayu n sdih...xpelah...yg terjadi dah pun tjadi...

ape2 pon aku doakan umur nenek aku pnjg..so aku dpt balik thai lg..n dpt tgk die lg...




2 comments:

  1. bestnya gi thailand~~

    comey la kucing tuu!! :P

    ReplyDelete
  2. best tp xsempat nak g jln mane2....

    ReplyDelete