There was an error in this gadget

Monday, 19 November 2012

Perginya xmungkin kembali..alfatihah

assalamualaikum...(wbt) aku harapkan semua reader berada dlm keadaan sihat walafiat...sudah seminggu rasenya aku xmengupdate blog aku nih....belum berkulat lagi rasenye...cuma nampaknye karat2 dah mula timbul..aku ambil kertas pasil lalu ku tonyoh2 kat blog nih....dah agak berkilat..barulah ade mood nak menaip... untuk pengetahuan semua...nenek aku yg tercinta telah meninggalkan aku... tp aku bersyukur sbb aku smpat berjumpa dgn arwah sebelum arwah pergi... xsilap aku..aku balik kmpung pada hari selasa lepas..semua sedara mara serta sepupu aku dah sampai umah arwah nenek.....aku bertolak pukul 9.30 pagi....pukul 6 ptg aku smpai pasir mas...aku dah dijemput oleh abah n bapak sedara aku...smpi je umah..aku trus g tgk arwah...pilu hati aku... sebelum ni arwah tande menunjukkan sakit ape2..arwah sihat n aktif sgt... keesokan harinya aku n sedara aku pg ke wisma apetah...ala yg nak buat passport tuh..aku g sane untuk siapkan pas lawatan sempadan sbb nak ziarah nenek kat thailand..sbb nenek kat sane pon sakit gak...p hari tu org memang ramai yg amat...so aku tpakse menunggu...selesai je buat mende tu..aku pon singgah mkn jap...dlm kul 4 lbh cmtu...sepupu aku msj ckp nenek dah xde... pada awlnya..aku xrase pape pon..aku thn je sdh ni...mgkin waktu aku msh xpcye nenek dah tinggalkan kami...aku rase mcm semua ni mimpi jer....sehari sebelum tu..aku ade tnye..die knl aku x..die ingt aku x...aku ambik tgn die..ltak kt muke aku....die angguk tp xdpt nak bertutur dgn jelas... sekarang aku terlalu rindukan die....selama aku membesar...arwah selalu kat depan mate..(umah kami dekat sangat....)tiap kali aku kol mak...mesti ade suare die.... waktu sekolah dulu...pg2 lg die sampi kat umah aku..blikan nasi lah...kuih lah..pastu mintak aku buatkan air teh...die xsuke manis... pastu..tiap mlm aku pg umah die..die ajar bdk2 mengaji QURAAN... . Kdg2 die mintak aku tmnkan die...pastu die citer kisah nabi....tiap kali balik kmpung..aku slalu og umah die..citer mcm2 kat die...die slalu nasihat aku...slalu suh aku jgn tinggalkan solat... hari tu..iya2 die suh aku bwk MR.J balik kmpong...katenya nak tgk bakal cucu.... pastu suh aku buat majlis ak n MR.J kat umah die...beriya2 btol die time tu..die ckp,die nak tgk aku bersanding...sempat ke x..die pon xtahu...aku sdih,permintaan tu aku xdpt tunaikan.... aku terllu rindukan semua tu..aku terlalu rindukan arwah...kdg2 aku terlupa arwah dah xde..kdg2 ku tersasul..bila aku kol mak td..aku tersasul....mak,nenek ok x?mcm mane aku boleh terlupa....arwah dah xde..td ku ngs sbb aku rindu sgt kat die... aku rasekan..abahlah org plg bertuah..kerana saat2 nenek sakit..die yg uruskan nenek...waktu nenek dah xde..abah xbnyak bercakap..aku fhm keadaan abah waktu tu... ya allah...tempatkanlah arwah nenek dikalangan org2 yg beriman...cucuri dan limpahkan rahmat keatasnya............

1 comment:

  1. takziah ja... semoga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman. aminn... :)

    ReplyDelete