Wednesday, 24 October 2012

aidiladha...and zaman kanak2

Assalamualaikum w.b.t

hari ni agak sedih.....td abah aku kol.....

"dah makan ke"(soalan yg die slalu tnye bile aku xdot balik raye kat umah)
          "blum,kedai xbukak..kan raye"(suara sedihh)
 "pastu mkn ape"
"makan maggi lah..t org masak sendiri"
tetibe die diam.......(aku rase bersalah,sebenarnye saje jer nak perhatian dr die)

"kesiannye...abah sedih sbb kat umah mkn sedap2 tp anak mkn maggi jer"(sebak sore die)
abah da buat aku rase bersalah sgt2..hoho....p aku da mtk maaf.....aku xtaw nape dr kecik lg aku mang rapat ngan abah...sebenarnye sebelum lahir abah harapkan anak laki..tup2 dpt heroin...and mase kecik lu..aku mang xpki baju kurung wlaupon hari raya..aku pki jean n tshirt laki(huh,naseb bek xdipakai baju melayu)sbb tu aku agak kasar kot...last jd lembut gak..kan hati dah dipanah oleh lofffff.......
so aku bnyak hbskan mase ngan abah...yg paling best tiap pg ikot abah g warung dekat tadika(kemas)makan roti canai..aku nye febret roti canai cicah kuah dhal..dlm kuah tu kena taruk gula...so aku lbh rapat ngan abah tp ngan mak aku memang manja giler...

oklah...cukup...aku tetibe na ngs....

waktu mude dlu(merujuk pada waktu kanak2)bila raye haji best gak tp xsame ngan raye pose..kan dapat duett(materialistik sgt)raye kurban..pepagi lg mandi..pakai baju raye..pastu terus g ikot abah aku tgk org sembelih lembu(pas solat raye)..tp aku sememangnya xbole tgk waktu lembu tu kene sembelih sbb aku kesian sgt2..sampai nangis..tp nak jgk pg sbb ade ramai org kan...pastu tgk lembu tu kne ikat sebelom kne sembelih...sian cgt...

mkn sebulan xabes


pastu dah siap smbelih..tgk org ramai gotong royong potong2 daging tu....pastu bg2 daging tu...
wah time tu seronok sgt....

rindu semua tu....tp zaman tu dah berlalu....kalau lah aku dpt undur mase tu balik..bnyak yg aku nak ubah,,

pape pon aku nak ucapkan selamat menyambut aidiladha ......semoga gembira bersama keluarga tersayang!

steady je en.unta landing...peace!






            



No comments:

Post a Comment